Monday, August 23, 2010

from taiping with love

Hmm..dah lama rasanya saya balik dari kampung. tapi xde masa nak update kat sini. so, arini sempat la nak taip jap.
mana nak mula ey? 
1st day - smpai da lewat coz naik salah bas! meaning, naik bas behenti2! adooii..dari 3jam jadi 6jam ok! dah la lapo, pastu pusing plak 2,3 kali kt Ipoh! bengang je orang yang dlm bas tu. semua dah marah2. hmm, xpe. janji sampai.
Sampai je umah, terus salam mak dan papa. cite semua pe da jadi..pastu terus saya pegi dapur carik nasik!!hahah! papa dah gelak coz saya makan macam tak makan sebulan! hihihi..lapo sioott! nak plak mak masak sedaapp!!nyum2! dindunyaaa..hmm.
Pastu sembang2 ngan mak. macam2 hal tu. besela..pasal area umah, sedara, kawan saya..macam2 la..taktau nak cite cemn..hehehe
Malam plak, adik saya si mimie ajak saya pegi downtown! hmm, tak sangka tu dh ade downtown hoh! saya pn pegila jap bwk mimie jalan2..sian die..elelee mimie!! 

inilah adik saya yang bongsu, Mimie Yuliany. Tembam kan? adik beso dari kakak..heheh

2nd day - bangun pagi je, member lama da col..heheh. tak saba la tu nak klua ngan saya. sape lagi kalu bukan Syuhairah. saya pggil die syu ja..janji kul 10.30 pagi kua umah dah. hmm, awainye nak berdating dgn syu..heheh. sempat g minum je kat cafe baru kt town tu..pastu die ade hal plak nak amik mak die pastu nak soping kawen..eceh2..nak kawen da kawan aku nii..pastu saya balikla umah awal. petang plak pe lagi..ikut pegi niaga kat Kamunting. dah lama rasanya tak niaga..tp yg peliknya, setiap kali saya niaga sure ujan..huhuhuh. ujan coz org KL balik kpg..papa ckp pada saya. hihihi..ade2 je..tapi, pepn abih gaakk..alhamdulillah..

3nd day - hmm, hari ke-3, sy tak ke mana. tapi mak cakap mau plan g jumpe makcik Ti. saya pun ok je..pegi gakla kan. smpai sana makan laksa..hmmm..sedapnye!! my faveret tuu!! nyum2! dala kt KL ssh gakla nk cari yg sedap. hmm, lama gak kt sana. sj ty kabar n nk tau berit terbaru psl saya..hehe

4th day - Hari keempat ni plak pagi2 lagi saya dh ikut mak saya g sekolah adik sy mimie tu. yela nak bg surat pengesahan yg adik saya tu bkn OKU! huh! aparaa cikgu tuu..sian adik saya.. mak saya dh sedih2 je cikgu ckp mimie OKU! padahal alhamdulillah adik saya sihat je..hmmm, sbb cikgu ckp cmtu coz mimie lmbat membaca..lambat faham sume. tp takpe. doktor dh sah kan adik saya tu normal cuma dia lambat skit..hmm. xpela mimie..pelan2 tau. pepn kakak sayang mimie..muuaahh!! Lepas anta surat tu, saya ngn mak g mkn kt kedai bihun sup. sedap tul bihun supnyee..hmmm..!! 

Hari yang seterusnya saya pn balik KL semula ngn bawak bekal dari Taiping..hehe. pepn sronok dan saya akan blk sekerap mungkin..Insya Allah..kla. sambung lain kali..tatapla gamba2 di Taiping k..tata!
ini die bihun sup daging bersama teh O ais! hmmmpp!!

ini mak saya..heheh. baru beli spek mata. so, saya blanjeh! hehe

ni bus stand Taiping. ni jugakla tempat saya melepak dulu..hehe
 
bangunan Aked MARA

The Store aka Taiping Jaya

tempat baru mau lepak..hehe

7 comments:

  1. saya mau lepak di OLDENDAYS KOPITIAM. bawa saya kesana jom. taiping mesti best kan? x pernah jejal lagi. :)

    ReplyDelete
  2. madcap: from taiping with love! kue tiaw dolly.. ;)

    ReplyDelete
  3. ohhh mak cik...sy lama x tgk makcik :))))) dan bihun sup itew....:))))))))

    ReplyDelete
  4. heheh..yeke? pe lagi. kita jmpa laa..amacam? ;)

    ReplyDelete