Wednesday, May 26, 2010

hati tak keruan

hampir seminggu saya tak terima apapn dari kamu
adakah saya buat kamu terlalu marah 
sampai tak ada apapn khabar dari kamu?
saya dah minta maaf dari kamu..tapi no respon until now?
pelik? nape ey?
adakah saya ni memang dah buat kamu terlalu marah 
hanya kerana kacau tidur kamu?
hanya itu je bagi kamu saya tak faham kamu?
ataupun ada perkara lain yang buat kamu
rasa tak endah dan buat tak tahu dengan apa yang jadi..
hmm..xpe. saya sabar dan terima 
dengan apa yang saya dapat sekarang
at least..saya dah minta maaf dari kamu berkali2
kalau itu tak cukup bagi kamu..terpulang..
saya tetap sabar..
saya tahu kamu sulung dan saya pun sulung..
sikap ego dan nak menang itu memang ada dalam diri..
tapi saya tetap beralah kerana tak suka berpanjangan..
saya tepis segala fikiran saya yang negatif terhadap kamu..
masih berfikir yang mungkin kebetulan kamu sibuk masa ni..
saya tidaklah berharap sangat 
tapi ingin tahu kenapa jadi sampai mcmni..
dan ingin penjelasan dari kamu..
tapi saya takut dan tak berani untuk tanya pada kamu..
kerana takut ganggu kerja kamu..
ganggu bersama kawan2 kamu..
ganggu masa kamu bersama keluarga..
dan yang penting..ganggu tidur kamu..
saya dah jadi fobia pulak..
takut masa tak sesuai untuk tanya hal yang remeh-temeh ni..
ya..memang banyak masa lagi..
banyak hal yang perlu diselesaikan..
saya pun begitu..
saya juga manusia biasa..
tak pernah lari dari buat kesilapan..
saya juga sedar siapa saya sekarang..
bukan kerana nak merendah diri..
tapi tahu kedudukan saya dimana..
kalau ini lah yang ingin kamu uji pada saya..
Ya silakan..
saya terima dengan hati yang terbuka..
apa yang saya buat selama ini 
semuanya ikhlas..tak minta untuk dibalas..
tapi tolong jangan sampai berpanjangan 
kerana saya takut perasaan saya akan pergi lebih jauh kerana
saya tak nak hati saya terluka lagi..
terlalu perit untuk saya terima lagi..
sabar saya ada batasnya..
jika ada jodoh..adalah..
kalau tiada..tolong beritahu saya 
supaya saya tidak ganggu hidup kamu lagi..

maafkan saya..dan terima kasih..




4 comments:

  1. beb.. kalau kita berhati mulia dan ikhlas sayangkan seseorang.. insyaAllah.. akan diberikan imbuhan kelak. banyak2 berdoa dan usaha sampai berjaya ya. hugssss

    ReplyDelete
  2. thanks kade.. ape yang i buat ikhlas. pepn jodoh pertemuan di tangan tuhan kan? so, sabar n tawakal..tapi tetap berusaha.. hehe. hugss jugak!! muuaahhx!!

    ReplyDelete
  3. hahahhaha!! otey kade..tgh nexxt la nii..hihih ;P

    ReplyDelete