Tuesday, August 2, 2011

Akhirnya ke Oversea juga aku


yes! saat kritikal saya untuk ke luar negara sudah berakhir. akhirnya saya lepas juga. sebelum ni memanglah rasa was-was je nak buat tempahan tiket kapal terbang. tapi dengan yakinnya saya pergi ke imigresen untuk buat passport dan tanya kepada petugas di situ lepas ke tidak. dengan gembira lepas jugak! so, apa lagi..terbanglah saya. kami berangkat pada 11-13 julai 2011, 3hari 2malam saja cukup. destinasi pertama yang saya pergi mana lagi kalau bukan Bandung, Indonesia. tempat untuk perabih duit! hahah! saya pergi berdua saja dengan kawan ofis, kak yun. dia lah yang tau ke mana arah tuju kami. lagipun kak yun dah banyak kali pergi so, tak susah la kan. just ringan mulut untuk bertanya dah cukup memadai. okla. taktau nak bebel ape. tengok gambar2 la ye.. heheh

muka puas ati dapat lepas ke Bandung..hehe

inilah kak yun. berdua lebih baik! haha!

yeay! dah sampai pun!!

destinasi pertama, sampai je terus perabih duit kat pasar baru! takde tggu2 dah! hahaa

malam, makan Bakso urat! giler sedap!! sampai sekarang saya teringat2! haih!

hari kedua, Cihampelas

cibaduyut. tempat barangan kulit

dalam angkot. saya tertarik tengok muka minah yang duk ujung tu. ada tak macam muka Marshanda?? pelakon sinetron tula.. hahah! tetiba!

comelkan gas ni?? hmm..

dengan cara apa sekali pun tetap usaha mencari rezeki yang halal

pengamen kecil. kesian kan? kita patut bersyukur kerana di negara kita kurang melihat kanak2 seperti ini

breakfast hari ke-3

rumah mode. best! tapi tak puas coz ongkosnya sudah kurang!! huuaarrr!!

ok.. nak balik Malaysia dah. tahun depan ade rezeki saya datang lagi!! yeay!


okla kawan2. lepas ni memang saya akan plan untuk mengembara lagi! sudah ada senarai. tapi nak tunaikan taktau bila. ada rezeki sampai la saya. niat dihati mahu membawa keluarga balik kampung halaman mak dan papa saya di Padang, Indonesia. doa2kanlah saya ye kawan2 supaya murah rezeki dan niat saya ini terlaksana .. Amin.

so, jom kawan2. kita melancong plak!! bole releasekan tension! asik keje je kan?? kumpul duit tau!! ok. jumpa lagi dengan cerita lain plak! bye.




p/s: to kak yun. terima kasih bagi peluang pada saya utk pergi ke bandung. lepas ni kita pergi lagi ye? kalu bole pergi ramai2 plak! hehhe.. rasa tak puas pergi aritu. lepas ni ke destinasi lain plak!! Yok kawan!! ;)

2 comments:

  1. bagus...bagus..
    next year pi jerman lak.
    i tunggu sana ha.
    lalalaaaa

    ReplyDelete
  2. hehehe..insya Allah. u blajee bole??

    heheh :P

    ReplyDelete