Thursday, October 14, 2010

pengubat hati

pengubat hati? siapa ya yang jadi pengubat hati saya? yela.. selama saya rasa sakit hati, gembira, suka dan duka? adakah kamu? tidak! dah semestinya sahabat saya.. GEE dan MURNI. tanpa kalian mungkin saya tak boleh nak hadapi semuanya.. dan yang pasti baru-baru ni.. lagi buat hati saya tenang.. anak angkat saya.. AARON AHMAD (ayon). Sangat senang hati dan hilang segala masalah. mereka semua adalah buah hati pengerang jantung saya! (hehehe! agak melampau tak??) baru-baru ni, mereka bertandang ke rumah saya. dah lama plan mau berjimba-jimba! akhirnya terlaksana juga. walaupun mama muni dalam keadaan berbadan dua! heheh..tak apa katanye kerana suami out station! (amboii! amik kesempatan di situ ye??)

dan bermula la plan yang dinanti2kan. sangat suka dan teruja ok! nak plak si kecil ayon tu..bukan main lagi dia ye! sebelum ambik mummy gee, saya bergambar dulu dengan ayon. saya kacau dia tengah minum tutu.. tak apa..ayon tak kisah kan sayang? duk umah ibu best tak? luas je kan nak merangkak? hehehe..

tengokla tu ayon.. sian dia kene kacau dengan ibu..hehe

so, lepas dah siap.. kami makan dulu. yela.. sian mama ayon tak makan lagi. saya pun dah kelaparan dah!! huuaarr!! so makan kat Hometown Yong Tau Fu kat ampang. dah lama nak makan tu akhirnya pergi jugak. hehehe!

lepas makan pe lagi..berjimba2 la! di mana?? KLCC laaa!! hahah..sangat best sampai mama muni pun tak puas coz gambar cantik2! ekekeke! memang tak boleh lepas dari camera! hahah! ok.. saya mau tunjuk gambar2nya.. tengok2 la ye..

mama muni

ibu dessy

mummy gee

haaa..ni baru gambar sebahagian ok! ekeke! tapi bagi saya..memang best dan seronok sangat. menjaga ayon sangat senang. dia tak menangis pun. nangis nak susu je. cilik mata je sengeh2 teruja! suka tul bila bawak jalan2 diam je..pandai dan baik je anak ibu ni kan? hehe.. sampai rumah je terus tido..penat la tu. yela, melayan kerenah mama, ibu dan mummy dia. hehe.. tak pe..bukan slalu pun kan sayang? nanti datang lagi ye?

ayon tengok pe tu sayang? geram!

aaaaaa... nganga jee..

haa.. nak ke mana tu?

tu dia.. penat tul. hehe!

pengalaman menjaga ayon sangat best. saya dapat tengok cemn mama muni terjaga malam masa ayon nak susu. dengan mata yang ngantuk dan sepet tu.. kene bangun nak tido kan ayon balik.. dahla dengan mengandung lagi.. sian mama.. penat nampaknye.. pastu dahla baru lepas makan malam plak bersama hamzah dengan lauk yang best dan puas hati sangat! yang bestnya makan resepi harimau menangis tu! memang menangis siot! yang pasti saya makan bertambah2 dan tambah lauk lagi! hehehe! saya nak repeat lagi la! thanks to hamzah! nanti kitaorang plak yang blanja kamu ya??

pepn yang pasti, saya sudah ada sedikit pengalaman menjaga baby.. (tengok je kerana ayon mau dengan mama dia je kalu nangis..huhuh) tah bila plak kan saya mau jadi seperti mama muni kan? harap saya akan jumpa destinasi saya bersama insan yang sudi susah senang suka duka bersama saya. terima saya seadanya.. di kurniakan cahaya mata yang comel2 macam ayon ni! hehehe..! terima kasih pada muni dan gee kerana sudi datang bertandang ke rumah saya selama 2 hari 1 malam. walaupun macam ala2 jela kan kat rumah saya tu..hehe! nanti lepak lagi ya kade2 kude! lepas ni mau ke mana plak kita?? hehehe! okla. stakat ni saja. bye!

saya, ayon dan mama muni

mummy gee, ayon dan mama muni


4 comments:

  1. elelele...kiranyer u dh pandai la cemn nk jaga baby ye kude. baik je ayon tu kan. mmm hrp 2nd baby ni pon ok la jgk mcm abg dia. senang skit i. takde la pening sgt nk jg. u doa kan la i selamat n sihat sepnjg i prgnnt 2nd baby kita ni..

    ReplyDelete
  2. ngehhh..
    jom foto-foto dan makan-makan lagi jom!!

    ReplyDelete
  3. murni: pandai tgk je kade. hihih. kalu i ade baby kn best cam ayon. diam n senam je. elelee..baby kita yee?? agaga! otey. i sntiasa doakan u selamat n sihat.. nti proses yg ke-3 plak tau! sorg 1! agagaa!

    gee: jom laa!! bila2! gamba kasi lagi cantik! hehe

    ReplyDelete
  4. bestkan bila kita ade kwn yg leh susah senang ngn kita..

    babe,aron tu sgt comel laa..geram!

    ReplyDelete